Followers

Thursday 1 March 2012

Tempat-tempat menarik di Melaka

Melaka terkenal dengan sejarah dan tempat pelancongannya yang cantik dan menarik. Oleh itu anda tidak akan rugi jika melancong ke negeri Melaka. Antara tempat-tempat menarik di Melaka ialah:-


Zoo Melaka

Zoo Melaka terletak bersebelahan Dataran Sejarah, Ayer Keroh, Melaka. Di sini terdapat lebih dari 214 spesies haiwan boleh ditemui di Asia Tenggara dan Afrika secara semula jadi.
Zoo ini dinobatkan sebagai zoo yang terbaik di negara Malaysia. Zoo Melaka dibangunkan di atas tapak 22 ha di Ayer Keroh, dalam tahun 1963. Pada mulanya Zoo Melaka ditadbir oleh Kerajaan Negeri Melaka tetapi pengurusan Zoo Melaka diambil alih oleh Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) dalam tahun 1979.
Zoo Melaka telah berkembang dan kini menjadi zoo kedua terbesar di Malaysia selepas Zoo Negara. Ketika ini, koleksi haiwan di Zoo Melaka berjumlah 1,200 spesimen daripada 215spesis haiwan unggas, mamalia, reptilia dan amfibia. Tarikan utama Zoo Melaka adalah Badak Sumatera, harimau belang, seladang, kijang dan rusa. Jumlah pelawat adalah kira-kira 400,000 orang setahun. Waktu terbaik untuk membuat lawatan adalah di waktu pagi ketika haiwan masih aktif menunggukan masa makan. Selepas makan, haiwan akan menghabiskan masa berehat ataupun tidur.
Zoo Melaka ada menganjurkan safari malam setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad untuk membolehkan pengunjung melihat tabiat dan telatah haiwan sewaktu malam antara jam 8:00 - 11:30 malam.



Menara Taming Sari

Menara Taming Sari merupakan menara pandang setinggi 110 meter yang terletak di Bandar Hilir, Melaka (bersebelahan Datara Pahlawan). Menara ini dapat berputar 360 darjah untuk para pelawat melihat panorama Bandar Melaka secara keseluruhan. Menara ini merupakan menara berputar jenis Gyro yang pertama di Malaysia. Kos pembinaannya adalah sekitar RM 24 juta. Menara ini dibuka secara rasmi pada 18 aPRIL 2008. Rekaannya adalah berdasarkan reka bentuk Keris Taming Sari.
Ia mampu memuatkan sehingga 66 orang dalam satu-satu masa dan dibuka mulai pukul 10 pagi hingga 10 malam dengan harga tiket dewasa RM20, kanak-kanak RM10 dan warga emas RM17 seorang. Menariknya pemilik Mykad pula berpeluang mendapat potongan harga sehingga 50 % apabila menggunakan perkhidmatan ini. Menara tersebut yang dibina menggunakan kepakaran Switzerland mampu mengangkut seramai 240 penumpang dalam tempoh sejam. Satu sesi putaran akan mengambil masa kira-kira 7 minit.
Lokasi asal menara ini adalah di tebing Sungai Melaka (berdekatan Bangunan Stadthuys) namun dipindahkan di tapak baru di atas sebab tapak asal tersebut terdapat runtuhan tembok lama zaman Kesultanan Melayu Melaka selain memelihara geofak arkeologi tersebut. Di sini juga terdapat sebuah kafe yang diberi nama Taming Sari Cafe dan sebuah kedai cenderamata.




Melaka River Cruise

Alami pelayaran yang menakjubkan sejauh 9km menyusuri Sungai Melaka selama 45 minit sambil menikmati pemandangan indah, bangunan dan rumah-rumah kedai peninggalan era Belanda, rumah-rumah tradisional Melayu dan banyak lagi pemandangan yang menarik peninggalan sejarah warisan dunia. 



Kota A Famosa

Peninggalan Penaklukan Portugis Kota A Famosa ialah landmark negeri Melaka. Kubu yang dibina oleh kerajaan Portugis pada 1511 ini kononnya kebal menahan serangan pihak lawan yang datang dari arah laut. Namun kubu ini musnah akibat serangan bertalu-talu dari pihak Belanda tetapi bahagian depan Kubu ini masih kukuh tersergam sehingga ke hari ini. Kubu A’Famosa dibina daripada blok-blok batu merah yang tidak seragam bentuknya dan di hadapan kubu ini terdapat sebilah meriam besi yang digunakan pengunjung untuk bergambar sakan.




Bangunan Stadhuys


Merahnya Dataran Belanda Bangunan Stadhuy ini dikenali sebagai bangunan merah oleh penduduk tempatan. Dibina pada tahun 1650, bangunan ini merupakan rumah rasmi Gabenor Belanda dan timbalannya. Di sekitar bangunan Stadhuys yang dipanggil Dutch Square ini terdapat gereja Christ Church yang berusia lebih 250 tahun, kolam air pancut dan sebuah kincir air seperti yang sering dilihat di negara Belanda. Bangunan Stadhuys sekarang menempat Muzium Sejarah, Ethnografi dan Sastera untuk dikunjungi pelancong.





Jonker Street


Baba Nyonya dan Barangan Antik Peminat barangan antik dan mereka yang ingin mendalami kehidupan keturunan Baba dan Nyonya tidak boleh tidak pergi ke Jonker Street. Untuk merasai kemeriahan Jonker Street, datang pada malam Sabtu dan malam minggu kerana terdapat pasar malam yang sangat meriah. Di sini juga terdapat hotel-hotel berkonsep kehidupan Baba dan Nyonya yang boleh dicuba dan makanan popular keturunan Baba dan Nyonya seperti Ayam Pong Teh, Itek Tim dan Nyonya Laksa juga jangan dilupa. Membeli barangan antik perlu tahu tawar menawar dan jangan lupa bertanya tentang sejarahnya.




Dataran Pahlawan

Makan-Makan, Ole-Ole dan Macam-Macam Dataran Pahlawan ini attraction baru yang dibangunkan oleh kerajaan Melaka. Di bahagian atasnya terpusat tempat menjual cenderahati dan di dalam bangunan ini pula ialah pusat membeli belah yang menempatkan kedai-kedai berjenama popular. Di seberang jalan terdapat satu lagi pusat membeli belah lama yang juga masih popular iaitu Mahkota Parade. Kalau di waktu hujung minggu pasti sesak di kedua-dua mall ini.


Taman Buaya Melaka


Taman Buaya Melaka mempunyai kira-kira 100 spesies buaya dari serata dunia yang dipelihara dalam suasana yang hampir menyamai habitat semulajadi mereka.Pengunjung juga boleh menyaksikan persembahan dan pertunjukan yang dipersembahkan oleh penjaga buaya ini pada setiap hari Sabtu. Pertunjukan yang mendebarkan ini pasti akan membuatkan anda tidak senang duduk.

Tarikan terbaru di Taman Buaya yang menjadi salah satu tarikan utama kepada pengunjung ialah  Taman Permainan Air. Terbuka kepada semua dan ia mempunyai keluasan 6000 kaki per segi dan kedalaman diantara 1.5'  dan 2.5'.Tarikan lain di taman ini termasuklah rumah hantu dan pelbagai kemudahan rekreasi yang lain.



Hutan Rekreasi Tanjung Tuan

Hutan Rekreasi Tanjung Tuan terletak dalam kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Alor Gajah dan bersempadan dengan Port Dickson, Negeri Sembilan. Ianya tidak jauh dari bandar Melaka, iaitu kira-kira 20 minit menaiki bas. Pantai ini adalah kawasan rekreasi yang baru dibangunkan untuk memenuhi keperluan kemudahan kawasan rehat untuk sekeluarga. 


Pelbagai aktiviti boleh dilakukan di sini seperti berkelah, menaiki bot, bermain layang-layang dan berenang (risiko adalah tanggungan sendiri). Terdapat juga perkhidmatan menunggang kuda, tetapi caj dikenakan.


Setiap pagi, ramai penduduk dari kawasan sekitar datang ke pantai ini untuk menangkap udang geragau (sejenis udang halus) yang banyak terdapat di sini, terutamanya pada bulan Ogos hingga Oktober. Ini adalah kerana aktiviti ini bermusim mengikut tiupan angin monsun.Geragau sangat popular di Melaka terutamanya untuk dibuat belacan dan cencaluk. 

Sementara itu, pada setiap hari Ahad dari 4.30 petang ke 6.30 petang terdapat persembahan รข€ล“Dondang Sayangรข€ percuma.Banyak gerai-gerai makanan dan buah-buahan disepanjang pantai untuk kemudahan para pengunjung mendapatkan hidangan tanpa bersusah payah membawa bekal. Suasana di pantai ini menjanjikan kedamaian untuk anda melepaskan tekanan diri dan mendapatkan ilham baru.



Taman Rama-rama & Reptilia

Satu lagi tempat menarik untuk dikunjungi di kawasan Ayer Keroh adalah Taman Rama-Rama dan Reptilia Melaka yang menjadi tempat tinggal berbagai spesies rama-rama dan reptilia. 

Selain rama-rama, yang merupakan hidupan utama di sini, pengunjung juga boleh menyaksikan pelbagai jenis reptilia termasuk ular, labah-labah, kala jengking dan ratusan jenis serangga yang pastinya akan membuatkan pengunjung merasa geli geleman.

Menyaksikan reptilia ini secara dekat, terutamanya ular, tentunya akan membuatkan pengunjung lebih memahami kehidupan dan habitat binatang yang seringkali disalah anggap ini.


Jika anda sudi boleh "LIKE" atau "SHARE" kepada rakan anda di Facebook.


51 comments:

  1. bercuti di melaka kami ada menyediakan tempat penginapan yang selesa dan berhampiran dengan semua distinasi ini sansi homestay hubungi 017-685 4967 untuk tempahan terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau boleh juga ke homestay hamba..

      Harga dari Rm130/mlm dgn kelengkapan memasak, tv LCD32", astro beyond, 3bilik dan 2 bilik air... juga terdapat homestay yg lebih esklusife utk kpd yg bercitarasa mewah, ttp murah dari nilainya..

      gambar, harga dan pelbagai koleksi homestay layari ke sini, atau clik pada nama hamba sebelah kiri ini..

      www.homestaydimelaka.blogspot.com

      Delete
    2. Andai tn/pn ke Melaka,
      boleh cuba utk menginap di homestay hamba..

      Ada pelbagai koleksi, dari yg setingkat biasa,exclusif, Villa hingga ke Banglo sebuah 5 bilik.
      ada juga unit yg telah dijadikan lokasi pengambaran dan tersiar di RTM & Tv-AlHijrah..

      berminat atau ingin melihat gambar homestay Anugerah, boleh lah click website terbaru saya ini..

      Delete
  2. boleh saya tanya harga untuk 4 hari 3 malam di homestay ini? Homestay ini dekat mana ye? adakah dekat dengan bandar melaka atau tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam tuan lokasi rumah ini memang strategik terletak di tengah2 antar air keroh dan Bandar Melaka berhampiran semua lokasi di atas

      taman merak mas bukit katil rumah teres 2 tingkat dengan 4 bilik dan kemudahan asas di sediakan. http://www.ibilik.my/rooms/186191/sansi-homestay-017-6854967

      hubungi 017-685 4967 untuk pertanyaan dan tempahan

      terima kasih


      Delete
    2. Anugerah Homestay mempunyi homestay dari 3bilik, ekonomi hingga ke exclusif, villa dan banglo 5bilik.. Ada di bandar melaka, ada juha di ayer keroh dan di Mitc..

      Boleh click pada profile/nama saya utk terus website anugerah homestay saya.. Agar anda lebih berpuas hati dapat melihat gambar sebenar sebelum mmbuat tempahan..

      Anugerah Homestay juga Juga telah 2kali dijadikan lokasi pengambaran dan iklan di TV..

      Delete
  3. salam tuan lokasi rumah ini memang strategik terletak di tengah2 antar air keroh dan Bandar Melaka berhampiran semua lokasi di atas

    taman merak mas bukit katil rumah teres 2 tingkat dengan 4 bilik dan kemudahan asas di sediakan

    hubungi 017-685 4967 untuk pertanyaan dan tempahan

    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam tuan. kalau tuan berminat untuk beriklan secara percuma emailkan pada saya gambar n detail ke email saya nasfa24@gmail.com saya akan letak iklan tuan di bahagian atas blog saya

      Delete
  4. ADA LAGI X TEMPAT MENARIK???

    ReplyDelete
  5. jonker street orang islam boleh gi x???

    ReplyDelete
  6. Salam, selain dr tempat yg disebutkn diatas...ada lg tk tempat2 menarik lain..?

    ReplyDelete
  7. Mna lgi nk cr mklumt tntg baba nyonya

    ReplyDelete
  8. Sy nak buat kompeni trip ke melake..ble share x ape yg bole sy buat kat sane nnt slame 3d2n.bole jln2,rilek2 n shoping.mtk share....

    ReplyDelete
  9. Muslim Only

    Lokasi

    10 minit keluar dari Tol Ayer Keroh

    Arahan berkenderaan kalau keluar dari Tol Ayer Keroh –

    Keluar dari Tol Ayer Keroh. Jalan terus 2KM jumpa trafic light simpang 4. SUSUR KIRI. Jalan Terus jumpa bulatan kecil. TERUS JUGA. Jalan terus jumpa traffic light simpang 3. BELOK KANAN. Jalan terus 1KM jumpa traffic light simpang 4. TERUS JUGA. Jalan terus dalam 300 meter pandang kiri ada deretan rumah kedai ...Lihat papan tanda TAMAN SAUJANA SEKSYEN 2. BELOK KIRI… Jalan terus dalam 200 meter sampai jumpa padang . BELOK KIRI DAN PARKING.
    Homestay betul-betul di hadapan padang ada tempat mainan kanak-kanak.

    Mudah dihubungi. Bukan ceruk-ceruk.
    Banyak kemudahan sekitar.
    Nak makan makan pun banyak tempat.
    Hadapan rumah ada padang permainan.
    Jalan 17 langkah .. budak budak dah sampai buaian

    Nak ke kawasan pelancongan Ayer Keroh 5 min
    Nak ke kawasan pelancongan Banda Hilir 15 min
    Nak ke Pusat Pentadbiran Kerajaan Negeri Melaka 5 min

    Melaka banyak trafic light

    Rumah 3 bilik. 2 bilik air
    Ada Air Cond dan 5 kipas siling, 1 kipas dinding
    Katil Queen. Katil Double Decker, Katil Bujang
    Meja Makan, Peti Ais, Sterika, TV 29, Kabinet TV dan Sofa
    Kitchen Kabinet , Kelengkapan memasak dan dapur semua ada

    Kadar sewa Jumaat Sabtu RM 250 ( 3hari 2 malam )

    Kadar sewa Hari Biasa RM 130

    Cara Bayaran : Deposit RM 50 Sehari.
    Baki dibayar semasa serah kunci

    Hubungi

    Mohd Rahim 012 6891602
    Norani isteri saya 012 9317400

    Check in 2.00 ptg
    Check Out 12.00 tgh…….. Boleh runding lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini ada kosong dak. Saya dari Ipoh.

      Delete
    2. klu student nk buat trip ade offer x?

      Delete
  10. Melaka, sememangnya menawarkan banyak tempat menarik utk dikunjungi..tiap2 tahun memang wajib bercuti di Melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. terima kasih tuan coz sudi berkunjung ke blog saya.

      Delete
  11. senang nak cari apa yg best kat melaka

    ReplyDelete
  12. teringinnyer nak gi melaka ni,bila la dapat gi..

    ReplyDelete
  13. Rasa penulis blog ni dah lama x gi melaka ni.. banyak lagi tempat menarik kat melaka ni yg masih belum diupdate ni..

    Kalau nk dtg ke melaka, blh singah la ke homestay hamba..
    hamba mempunyai koleksi homestay dari bujet serendah utk 3bilik 2 bilik air siap astro n dapur sekali, serendah dari Rm130 sampi ke exsklusif dan Villa..

    lebih lanjut blh kunjungi blog hamba..

    www.homestaydimelaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. kepada siapa yang ingin membuat tempahan bas persiaraan.. boleh berhubung terus dengan saya, kami meyediakan City Tour bg membawa para pelancong ke tempat-tempat bersejarah dimelaka.

    Bas Yang sedia ada 44 passengers, 33 passengers & VIP Seats...

    MNK TOURS & TRAVEL

    0197298581

    ReplyDelete
  15. SANSI HOMESTAY
    Jalan Merak Mas 10,
    Taman Merak Mas, Bukit Katil,
    75450 Melaka


    Pengurus
    En. Nasir Rasul
    Tel: 017-6854967

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salm cik,,kami tiada kendaraan,,kalu kmi tinggal d homestay cik,,agaknye senang x kami hendak bejaln2..harap maklum

      Delete
  16. ada tak hotel yang boleh saudara cadangkan sebab saya nak pergi cuma 2orang saja

    ReplyDelete
  17. mien hotel pun banyak star rating berapa you hendak klau biasa-biasa jer sekitar kawasan saya ada king hotel...

    sansi

    ReplyDelete
  18. gemak la melaka

    ReplyDelete
  19. gempak la melaka

    ReplyDelete
  20. Sy nk sewa homestay untuk 3 hry 2 mlm....
    Homestay mana yg boleh bg hrga menarik dan selesa untuk fmly sy
    Nk sewa raye ke-2

    ReplyDelete
  21. Cont- 0129367740
    0162626630

    ReplyDelete

  22. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

  23. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete
  24. Bagi yg mencari homestay yang harganya berpatutan di lokasi yang tidak sesak..PULAU MELAKA ISLAND STAY sememangnya pilihan yang tepat.
    Dgn hanya RM258 untuk satu unit apartment 3 bilik..boleh menempatkan 6 org.
    Bersebelahan dengan Masjid Selat yang cantik..dan berdekatan laut..memang suatu pemandangan yang indah.
    Hanya 10 minit dari Pusat Bandar..
    Untuk tempahan hubungi:
    talian hotline :019 213 0012

    ReplyDelete
  25. For melaka souvenirs visit us www.sweetsouvenirs.com.my

    ReplyDelete
  26. Bestnye boleh bercuti kt Melaka, boleh rekomen hotel2 yang best disana? Terima Kasih

    ReplyDelete
  27. Ayer Keroh pun best kat Melaka ni sebab banyak tempat menarik

    ReplyDelete
  28. Homestay/housestay memberikan penginapan yg lebih jimat dari hotel..

    Andai tn/pn ke Melaka,
    boleh cuba utk menginap di homestay hamba..

    asal anda adalah family, atau wajib ada ikatan suami isteri.. jika bujang hanya sesama jantina sahaja dibenarkn menginap utk satu-satu rumah.. (kerana mencari keberkatan itu adalah lebih utama dari mencari keuntungan}..

    Berminat bolehlah click pada ID atau website saya di atas...
    (terdapat pelbagai jenis koleksi serta gambar)

    ReplyDelete
  29. watsapp guys !
    do you want to earn some money with just one click and register for free ??
    earn $$$$ usd !!
    click and get money !!
    you do not have to pay anythings,, its free guys !!!
    indeed --- your dont loss anythings !!

    click this link and register...LETS TRY !
    http://myinvitepay.com/?ref=234073

    *:x lovestruck


    **thnks admin....pnduan ne sya jdikn trip ke mlka

    ReplyDelete
  30. watsapp guys !
    do you want to earn some money with just one click and register for free ??
    earn $$$$ usd !!
    click and get money !!
    you do not have to pay anythings,, its free guys !!!
    indeed --- your dont loss anythings !!

    click this link and register...LETS TRY !
    http://myinvitepay.com/?ref=234073

    *:x lovestruck


    **thnks admin....pnduan ne sya jdikn trip ke mlka

    ReplyDelete
  31. Kami menyediakan penginapan berkonsepkan Apartment dan Hostel dengan harga yang berpatutan di Bandar Melaka dan Klebang Melaka. Lawati http://www.indahkembara.com

    ReplyDelete
  32. PAKEJ PENGINAPAN DAN LAWATAN BAJET DAN SELESA KE MELAKA BAGI PELAJAR/STUDENT SEKOLAH/KOLEJ/UNIVERSITI

    Kami di INDAH Kembara Apartment & Hostel Melaka mempunyai 2 buah asrama setiap satunya berkapasiti 16 – 18 orang berhawa dingin. Kami turut mempunyai kapasiti penginapan kami sebanyak 2 unit Apartment 3 Bilik, 6 unit Apartment 2 Bilik dan 2 unit Apartment Studio yang semuanya boleh mengisi maksimum kapasiti sehingga 3 buah bas (120 orang).

    Lokasi INDAH Kembara berada di tengah Bandar Melaka dan sangat berdekatan dengan lokasi TOP-SPOT pelancongan dan tempat makan di Melaka.

    Pusat Pelancongan:
    # 5 minit ke Bandar Hilir dimana terletaknya Kota A Famosa, Bandar Hilir, Melaka River Cruise, Jonker Walk, Menara Taming Sari, Dataran Pahlawan, Mahkota Parade, Masjid Kg Hulu, Masjid Tengkera.

    Muzium Kapal Selam. Klebang
    # 5 minit ke Klebang dimana terdapatnya Muzium Kapal Selam, Pantai Klebang, Dataran 1 Malaysia# 10 minit ke Pantai Puteri dan Makam Hang Tuah di Tanjung Kling# 20 minit ke Ayer Keroh untuk ke Zoo Melaka, Melaka Wonderland, Mini Malaysia, Taman Botanikal dan sebagainya.

    Tempat Makan terdekat:
    # 2 minit ke McDonalds, Starbucks, Restoren Mamak Tasik Limbongan, Kuih Keria Antarabangsa, Asam Pedas Claypot 3, Medan Selera Limbongan, Restoren Cina Muslim Mukmin, Restoren Cina Muslim Shirlin Low, Restoren Tom Yam Dyana, Capati Mahmud (semuanya berhadapan dan bersebelahan sahaja), Mee Bodo Tengkera, Mee Sup Tengkera, Roti John Barkat,

    Coconut Shake Klebang
    # 5 minit ke Coconut Shake Klebang, Yong Tau Foo Pulau Gadong, Rahman Sup Pulau Gadong,# 20 minit ke Ikan Bakar Muara Sungai Duyong dan Cristal Bay.# 30 minit ke Medan Ikan Bakar Alai.

    Pakej untuk penginapan bagi seorang pelajar;

    Asrama INDAH Kembara kapasiti 16 - 20 orang seunit
    # Sekolah Rendah dari RM 19.50 hingga RM 25.00
    # Sekolah Menengah dari RM 20.50 hingga RM25.00
    # Institut Pengajian Tinggi (IPT) dari RM 22.50 hingga RM 30.00
    # Pakej Sarapan (packing) juga disediakan pada kadar RM 5.50 bagi setiap pelajar.

    HARGA BOLEH DIRUNDING!!!

    Untuk maklumat lanjut sila hubung kami;
    WHATSAPP / HOTLINE: 0132987378 (Hana)
    Sila KLIK http://0132987378.wasap.my untuk terus WhatsApp


    Sila hubungi Pn Hana melalui Whatsapp 013-2987378 untuk pertanyaan dan tempahan. Sila klik http://0132987378.wasap.my/ untuk terus WhatsApp

    Sila layari:-

    http://www.indahkembara.com
    https://www.facebook.com/INDAHKembaraMelaka/
    http://homestaymelaka.worldheritage.com.my
    http://www.homestaymelaka.com.my
    https://www.facebook.com/HomestayMelaka.WorldHeritage/

    ReplyDelete
  33. MELAKA FUNLAND amat sesuai untuk semua peringkat umur dan seisi keluarga.๐Ÿคฉ
    Pelbagai aktiviti hanya pada satu harga yang amat berpatutan dan berbaloi ! ๐Ÿ˜‹

    BERMAINLAH SEHINGGA PUAS TANPA HAD MASA ๐Ÿค—๐Ÿ˜๐Ÿคฉ
    MARI RASAI KESERONOKAN YANG LAIN DARI YANG LAIN DI MELAKA FUNLAND ! ๐Ÿ‘จ‍๐Ÿ‘ฉ‍๐Ÿ‘ง‍๐Ÿ‘ฆ๐Ÿ’ž

    Kami beroperasi SETIAP HARI sepanjang tahun ! ๐ŸŽ‰

    MELAKA FUNLAND terletak di Bandar Hilir, berdekatan Equatorial Hotel , Dataran Pahlawan ! ๐ŸŒŽ

    ReplyDelete
  34. Raih Kemenangan Besar Anda Disitus MARIO QQ, Hanya Dengan Modal Rp.10.000 Anda Bisa Menangkan Jackpot Jutaan Rupiah Setiap Harinya !!!

    ✅ BONUS TURN OVER 0.3%
    ✅ BONUS REFFERAL 15%
    ✅ WIN RATE GAME 96,9%
    ✅ 100% PLAYER Vs PLAYER ( NO ROBOT & ADMIN )
    ✅ Minimal Deposit Bank : Rp.10.000 (BCA MANDIRI BNI BRI DANAMON)
    ✅ Minimal Deposit Pulsa : Rp.10.000
    ✅ Support E-Cash : GOPAY , DANA , OVO , LINK

    Berapapun Kemenangan Bosku Pasti Akan Kami Bayar dan Kita Proses Dengan Cepat !!!
    Hanya Disitus MARIO QQ Yang Memberikan JACKPOT dan BONUS TURN OVER Yang FANTASTIS Loh !!! Ayo Tunggu Apalagi Buruan Daftarkan dan Mainkan
    Langsung Disitus Resmi MARIO QQ Dibawah Ini melalui :
    WHATSAPP +62 821-4331-1663

    Link Alternatif :
    - www.vipmario77. info
    - www.vipmario77. com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...